BIZTECHESP
Oferta 04

Komunikacja międzykulturowa

Cross-cultural Communication Is a Tricky Business (#5)

Kultura jest tym co czyni nas różnymi. Mówiąc o niej myślimy – osobista, narodowa, regionalna albo może organizacyjna czy korporacyjna.

Termin „komunikacja międzykulturowa” oznacza zdolność tworzenia i utrzymywania zdrowych relacji z przedstawicielami kultury innej niż własna. Wymaga to rozumienia w jaki sposób ludzie innych ras i religii komunikują się werbalnie i niewerbalnie, na piśmie oraz w różnych kontekstach biznesowych i społecznych. Widzimy świat przez pryzmat własnego pochodzenia, historii i kultury. W obecnych czasach należy nauczyć się radzić sobie z kulturowymi niespodziankami widząc w perspektywie kulturowej dlaczego ludzie zachowują inaczej niż my. Niektóre zachowania, wyznawane wartości czy zwyczaje mogą być postrzegane zupełnie inaczej w różnych kulturach. Zrozumienie tych różnic prowadzi do silniejszej, bardziej produktywnej komunikacji i pomaga docierać do klientów spoza tradycyjnej bazy firmy. Stereotypy kulturowo-społeczne, brak znajomości różnic kulturowych i religijnych mogą stać się poważną barierą rozwoju wymiany gospodarczej i handlowej a nawet prowadzić do konfliktów.

Nawiązywanie relacji pomiędzy przedstawicielami różnych kultur, ras i religii w języku angielskim wymaga bardzo dobrej jego znajomości. Mówiąc swobodnie z dbałością o prawidłową wymowę i intonację musimy szybko dostosować nasz styl komunikacji do danej sytuacji zachowując precyzję wypowiedzi. Należy również wykształcić umiejętność elastycznego myślenia i wypracować własny styl komunikacji międzynarodowej.

Czas nauczyć się posługiwać językiem w ujęciu globalnym. Czy wiesz, że ilość nienatywnych użytkowników języka angielskiego jest większa niż natywnych? Czy znasz Global Business English? Czy wiesz jak osoba z innej kultury może zinterpretować i przefiltrować Twój komunikat przez swoją mentalność? Język kształtuje nasze myślenie i przyszedł czas na rozszerzanie świadomości kulturowej i społecznej co pozwoli na lepsze poznanie Twoich zagranicznych klientów czy współpracowników.

BIZTECHESP realizuje te szkolenia w dwóch formach. Pierwsza to weekendowe warsztaty. Druga to szkolenia stacjonarne z wykorzystaniem specjalistycznych podręczników. Szkolenia polegają głównie na kształceniu strategii komunikacji. Obfitują one w liczne dyskusje, symulacje, studia przypadków i filmy video. Kursant może zapoznać się z etykietą biznesową i kulturą krajów leżących na wszystkich kontynentach. Szkolenia tego typu powinny być elementem preorientacji zawodowej wszystkich tych osób, które po raz pierwszy podejmują pracę w środowisku multikulturowym, wieloreligijnym czy wielorasowym czy choćby współpracują z krajami spoza cywilizacji europejskiej.